Φαληρικό όραμα

 Φίλοι των εκδρομών και όχι μόνο. Το Παλαιό Φάληρο είναι ένας δήμος σε πολύ καλό γεωγραφικό σημείο της Αττικής. Ο πρώτος δήμος με ακτές που επιτρέπεται η κολύμβηση από το κέντρο των Αθηνών και όμορφη ιστορία. Η ρυμοτομία του σε σχέση με άλλες πόλεις της Ελλάδας πολύ καλή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θεωρείτε ένας από τους καλύτερους δήμους της χώρας. Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Θα μπορούσε να είναι ο καλύτερος δήμος αλλά οι δημοτικές αρχές από καταβολής δήμου δεν λειτούργησαν με όραμα. Ιδιαίτερα δε τις τελευταίες δεκαετίες που έχω και ιδία άποψη χάθηκαν ευκαιρίες και προγράμματα που θα απογείωναν το δήμο ( ολυμπιακοί αγώνες, κοινοτικά πλαίσια στήριξης, προγράμματα ΕΕ κα). Το μόνο που απογειώθηκε είναι οι τιμές των ενοικίων και το οικοδομημάτων χωρίς να υπάρχει ανάλογη ανάπτυξη και στα δημόσια και δημοτικά πράγματα. Οι δημότες αρέσκονται σε μικρής και πολύ μικρής εμβέλειας έργα και παρεμβάσεις θεωρώντας ότι μέχρι εκεί μπορεί ο δήμος. Τα προβλήματα όμως παραμένουν, αυξάνονται και προστίθενται νέα κάθε χρονιά που περνά. Στο διαδίκτυο όλα φαίνονται καλά και μόνο προεκλογικά κάποιοι θίγουν τα κακώς κείμενα για να πάρουν ψήφους. Και αν εκλεγούν πάλι δεν κάνουν τίποτα για πολλούς και διαφόρους λόγους που δεν θέλω τώρα να αναλύσω. Η ανάρτηση αυτή δεν έχει τον εκδρομικό χαρακτήρα που έχουν όλες οι άλλες. Δεν είναι προεκλογική αλλά είναι μια ανάρτηση που ευελπιστώ να φέρει συζητήσεις και έργα σε εύλογο χρονικό διάστημα κάνοντας το Παλαιό Φάληρο όντως έναν από τους καλύτερους δήμους. Είναι με λίγα λόγια το όραμά μου για τον τόπο που από μικρός αγαπώ. Δεν περιμένω να συμφωνούν όλοι μαζί μου. Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι οραματιστές με καλύτερες ιδέες. Για μένα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο! Παρακάτω παραθέτω κάποιες από τις ιδέες μου. Μπορεί να τις δείτε και σε προεκλογικά φυλλάδια και εξαγγελίες. Μόνο να γίνει καλύτερος ο τόπος. Διαβάστε με προσοχή και φαντασία!

1η Προώθηση της Γραμμής 7 του μετρό από την Μαρίνα Αλίμου ή Άγιο Κοσμά (λόγω των έργων στο Ελληνικό) που διασχίζει το Παλαιό Φάληρο. ΄Όχι στην επέκταση του μετρό 1 από Καλλιθέα προς ΊΠΣΝ. Δεν εξυπηρετεί το Παλαιό Φάληρο. Η Γραμμή 7 στο σχέδιο διασχίζει όλες τις πυκνοκατοικημένες γειτονιές του Δήμου. Είναι από τα μεγαλύτερα έργα που μπορούν να γίνουν. 


 2η Υπογειοποίηση της Λ Αμφιθέας από Μετσόβου έως Άρεως και ο πάνω χώρος να ενώνει τις τοπικές οδούς με πεζόδρομο, ποδηλατόδρομο και χώρους πρασίνου. Θα μειωθεί η κίνηση στην Λ Αμφιθέας σε μεγάλο ποσοστό και θα ενωθούν οι γειτονιές του Φαλήρου.

Με πράσινο χρώμα το υπόγειο τμήμα. Όλες οι κάθετες οδοί επικοινωνούν κανονικά.

3η Κατασκευή οδικής γέφυρας στο ρέμα Πικροδάφνης από την Δαιδάλου-Αρματολών προς Φλέμινγκ μέσω Ηλιαχτίδας (Αγ. Δημήτριος) . Ανάπτυξη δύο αποκομμένων συνοικιών του δήμου και μείωση του φόρτου κίνησης της Λ Αμφιθέας


 Η πρόταση 1 είναι λίγο οικονομικότερη, Η πρόταση 2 είναι η καταλληλότερη οδικά. Η γέφυρα μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς μεσόβαθρα. Το γεφυράκι αφού κατασκευαστεί η γέφυρα καλό είναι να κατεδαφιστεί για να υπάρχει απρόσκοπτη η ροή του νερού. 

4η Κατασκευή κόμβου στην συμβολή των οδών Αγίας Βαρβάρας και Αμφιθέας. Κατάργηση της μόνης αριστερής στροφής της Αμφιθέας και ταχύτερη εξυπηρέτηση προς όλες τις κατευθύνσεις και ασφαλέστερη διέλευση πεζών.

5η Η οδός Πικροδάφνης να γίνει μόνο άνοδος από παραλιακή προς Αμφιθέας με πεζοδρόμιο στην πλευρά του ρέματος και διαγραμμισμένες θέσεις στην δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης ώστε να μην ενοχλούνται οι είσοδοι των πολυκατοικιών και ένωσή της με τον προαναφερθέντα κόμβο. Σε συνεργασία με τον Άλιμο η οδός Έλλης μόνο κάθοδος από Αμφιθέας προς παραλιακή. 

6η Δημιουργία παραλιακού πεζόδρομου με την μέθοδο του εξώστη από το Φλοίσβο μέχρι το Έδεμ και το ρέμα Πικροδάφνης. Έτσι δημιουργείτε χώρος για περπάτημα και μπορεί να δημιουργηθεί και ο ποδηλατοδρόμος παράλληλα με το τραμ. Σαν όριο μεταξύ του πεζόδρομου και του ποδηλατοδρόμου μπορούν να τοποθετηθούν παγκάκια ανά διαστήματα.

7η Δημιουργία δύο προβλητών περιπάτου εντός της θάλασσας 100-150μ με κιόσκι στο τέλος. Η μία θα ξεκινά από το στρογγυλό κτήριο φλοίσβος που θα ανακαινισθεί και η άλλη από τον υπαίθριο χώρο εκδηλώσεων. 

 

 

8η Σε συνεργασία με το λιμενικό ταμείο και την περιφέρεια, δημιουργία τεχνητού υφάλου σε απόσταση περίπου 200 μέτρα από την ακτή που θα μειώνει την ένταση του κυματισμού που φτάνει στην παραλιακή τις μέρες που έχει ισχυρούς νότιους ανέμους. Ταυτόχρονα δημιουργείται νέος βιότοπος για την ιχθυοπανίδα.  

9η Στη θέση που βρίσκεται σήμερα το γήπεδο Σωτήρης Αγγελόπουλος κατασκευάζεται ένα κανονικών διαστάσεων στάδιο στίβου. Απομακρύνονται όλα τα παραπήγματα που δυσφημούν το Φάληρο. Οι εξέδρες παραμένουν. Η οδός Ιωάννου Φιξ ενοποιείτε με το νέο στάδιο και το πάρκο Αγίου Γεωργίου. Η ίδια οδός ενώνετε με την Μωραϊτίνη και την Εθνάρχου Μακαρίου μεταξύ του νέου σταδίου στίβου και του κλειστού ταεκβοντό. Δημιουργία θέσεων στάθμευσης εκατέρωθεν της νέας οδού.

10η Στη Θέση του σημερινού ΔΑΚ κατασκευάζονται 1γήπεδο ποδοσφαίρου κανονικών διαστάσεων και δύο μικρότερα βοηθητικά.



11η Διαγραμμισμένες έτοιμες θέσεις στάθμευσης στην αριστερή πλευρά της οδού με ταυτόχρονη μείωση του πεζοδρομίου κατά 0,50-1μέτρο και αντίστοιχη αύξηση του πεζοδρομίου από την δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης της οδού με αποτρεπτικά παρκαρίσματος. Μπορεί οι θέσεις να είναι ακόμα και κάθετες όπου το επιτρέπει το συνολικό πλάτος της οδού ώστε να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης. Πιλοτικά μπορεί να γίνει στις οδούς Κρόνου, Νηρέως, Άτλαντος, Εσπέρου, Αιόλου


12η Νησίδες περιπάτου. Η οδός Εθελοντών οφείλει να εκμεταλλευτεί την τεράστια νησίδα και να γίνει νησίδα περιπάτου με κυπαρίσσια εκατέρωθεν. Διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης στην πλευρά της νησίδας ώστε να μην ενοχλούνται οι είσοδοι των πολυκατοικιών. Η ίδια νησίδα περιπάτου με τα κυπαρίσσια μπορεί να εφαρμοστεί και στην οδό Πυθαγόρα μέχρι την οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού αλλά και στο κομμάτι από την Αισχύλου μέχρι την Δαιδάλου.

13η Στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου από Αχιλλέως μέχρι Τερψιθέας δημιουργία νησίδας περιπάτου και  παρκαρίσματος στο κέντρο της οδού που δημιουργεί δύο ασφαλείς κατευθύνσεις με πεζοδρόμια κοντά στα καταστήματα. Κόμβος με την οδό Οδυσσέως.

14η Στην υπόγεια διάβαση πεζών της οδού Ελληνίδων και Συγγρού, καλλιτεχνικό ανοικτό διάφανο στέγαστρο και από τις δύο πλευρές. Φωτισμός και σηματοδότηση των εισόδων της υπόγειας διάβασης και καλός φωτισμός της διαδρομής. Διάνοιξη φεγγίτη για φυσικό φωτισμό της υπόγειας διάβασης στο ύψος της νησίδας της λεωφόρου Συγγρού. Τοποθέτηση γιγάντιων φωτογραφιών στους τοίχους με την ιστορία της περιοχής ή δημιουργία εντύπωσης πλανητικού ταξιδιού σε συνεργασία με το Ευγενίδειο. Αναμόρφωση του πλακόστρωτου που έχει γίνει αυτοσχέδιος χώρο στάθμευσης, σε χώρο αποβίβασης επισκεπτών από λεωφορεία  και σύνδεση της με την οδό Αεροπόρων. Αντιολισθητική ράμπα. Αναμόρφωση του πεζοδρομίου που χωρίζει την λεωφόρο Συγγρού με τον παράδρομο και φτάνει μέχρι την Ζησιμοπούλου με προστατευτικό κάγκελο προς την λεωφόρο.

15η Η Δημοσθένους γίνεται μονόδρομος και αποτελεί την είσοδο για το Π. Φάληρο από Συγγρού.  Η οδός Ζησιμοπούλου από τη οδό Πεντέλης γίνεται μόνο έξοδος προς την Συγγρού. Είσοδος προς το Φάληρο η οδός Δημοσθένους που μονοδρομείτε. Η οδός Πεντέλης από την Λ Αμφιθέας μέχρι την Ζησιμοπούλου χρειάζεται ανάπλαση των πεζοδρομίων και δημιουργία θέσεων στάθμευσης.

16η Μονοδρόμηση της Ιωάννου Φιξ- Ζησιμοπούλου προς Καλυψούς Αμφιθέας. Η Ορφέως γίνεται έξοδος προς την παραλιακή.

 17η Δημιουργία νησίδας 70cm και διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της οδού Αγίων Αναργύρων και παράλληλη ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού. Έτσι δημιουργούνται περισσότερες και ασφαλέστερες θέσεις στάθμευσης και ασφαλέστερη διέλευση των πεζών. 

18η Πεζοδρόμηση της Γράμμου μπροστά στην Αγία Κυριακή και ένωση της οδού Αγίας Κυριακής με την Κων/νου Παλαιολόγου και την Αμφιθέας. 

19η Στην οδό Πέτρου και Παύλου δημιουργία διπλής συστοιχίας με κυπαρίσσια ανά 4μ και διάδρομος ανάμεσα στα κυπαρίσσια με διατήρηση των φωτιστικών και παγκάκια με πλάτη προς την μάντρα του κοιμητηρίου.

20η. Στην οδό Πυθαγόρα λόγω της καθίζησης του αγωγού ομβρίων τα νερά της βροχής συγκεντρώνονται στο κέντρο του οδοστρώματος. Δημιουργία επιφανειακού αγωγού με σχάρες από την οδό Φιλοστράτους μέχρι την οδό Δαιδάλου δίπλα ακριβώς στη νησίδα. Δημιουργία κυκλικού κόμβου στις οδούς Πυθαγόρα και Φιλοστράτους. Για λόγους ασφαλείας καλό είναι να αλλάξει κατεύθυνση η οδός Φιλοστράτους.

21η Στην οδό Πικροδάφνης μέχρι την οδό Τερψιθέας ανάπλαση των πεζοδρομίων και στις δύο πλευρές του δρόμου και δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην δεξιά πλευρά της οδού παράλληλα με το ρέμα. Απαγόρευση στάθμευσης στην αριστερή πλευρά του οδοστρώματος. Δημιουργούνται έτσι περισσότερες θέσεις και ευκολότερη και ασφαλέστερη έξοδο των οχημάτων και των πεζών προς την οδό Πικροδάφνης. Πρόβλεψη για ταχεία αποστράγγιση σε περίπτωση βροχής. 

22η Ένωση της οδού Πικροδάφνης με την οδό Σωκράτους και Ικτίνου με καλαίσθητο δρόμο θέσεις στάθμευσης και παραρεμάτιο πεζοδρόμιο.

23η  Δημιουργία του 4ου Νηπιαγωγείου στο οικόπεδο της Οδού Λεωνίδου. Και λυκείου σε ένα από τα δύο μεγάλα οικόπεδα επί της Αγίας Βαρβάρας.

24η Τοποθέτηση γλυπτών έργων τέχνης σε όλα τα πάρκα και χώρους πρασίνου. Ακόμα και σε μικρά τρίγωνα του σχεδίου πόλης ή στους νέους κόμβους. Ομορφαίνουν καλλωπίζουν και δίνουν αέρα πολιτισμού στην περιοχή.

25η Δημιουργία δοκιμαστικού στην αρχή δικτύου ποδηλατοδρόμων.

26η Προσβάσιμα και προσπελάσιμα πεζοδρόμια με ράμπες ΑΜΕΑ καλόγουστες πλάκες, επαρκή φωτισμό.

27η Επανατοποθέτηση κάδων απορριμάτων σε σημεία που δεν ενοχλούν την ορατότητα των οδηγών και την πρόσβαση των πεζών. Καλό είναι οι κάδοι να μπορούν να ανοίγουν από την μέσα πλευρά του πεζοδρομίου χωρίς ο κάτοικος να κατεβαίνει στο δρόμο για να ανοίξει τον κάδο. Μεγαλύτερη χρήση των βυθιζόμενων κάδων με γνώμονα τα ως άνω χαρακτηριστικά. 

28η Ασφαλείς διαδρομές προς τα σχολεία με σηματοδοτημένα πεζοδρόμια και διαβάσεις.

29η Αλλαγή κατεύθυνσης σε αρκετές οδούς με γνώμονα την ασφάλεια πεζών και οχημάτων. 

30η Σε συνεργασία με την περιφέρεια ανάδειξη και προστασία του ρέματος της πικροδάφνης και φύτευση υδρόφιλων δέντρων (πλατάνια, ιτιές, όστριες, φράξοι). 

31η Ο πυθμένας της γέφυρας της οδού Κουντουριώτη έχει καταστραφεί. Μπορεί να γίνει επισκευή με την μέθοδο των βαθμίδων. Παράλληλα να αξιοποιηθούν τα  οικόπεδα εκατέρωθεν της γέφυρας. Ο χώρος που είναι το κατεστραμμένο γήπεδο μπάσκετ μπορεί να γίνει ένας όμορφος κήπος ανοικτός με παρατηρητήριο πτηνών και παράλληλα χώρος ενημέρωσης για το ρέμα Πικροδάφνης

32η Στο 7ο Δημοτικό σχολείο το γήπεδο μπάσκετ μπορεί να γίνει κλειστό με τη μέθοδο του μπαλονιού και έτσι ο δήμος να αποκτήσει ένα ακόμα κλειστό γυμναστήριο.

33η Κατασκευή υπόγειου αμαξοστασίου για τα οχήματα του δήμου είτε στο οικόπεδο που περικλείετε από τις οδούς Κοραή, Πέτρου και Παύλου,  Σωκράτους είτε στο οικόπεδο της οδού Εθνάρχου Μακαρίου και η ταράτσα του αμαξοστασίου να γίνει πράσινη και προσβάσιμη στο κοινό.

34η Κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Ακριτών - Τηλεμάχου - Αργείων. Η οδός Αργείων από την οδό Ναζλίου μέχρι το νέο κόμβο μπορεί να γίνει όπως το προαναφερθέν σχέδιο λόγω μεγάλου πλάτους της οδού.

35η Η οδός Ναυσικάς γίνεται μονόδρομος από την Πλατεία Ντάβαρη με κατεύθυνση προς την Γοργοποτάμου. Τα οχήματα που έρχονται από την Ναυσικάς προς την Πλατεία Ντάβαρη κατευθύνονται δεξιά προς Ανδρομάχης και αριστερά προς Δημοκρατίας. Ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού και διαγραμμισμένες θέσεις στη αριστερή πλευρά του οδοστρώματος. Μετατόπιση των στάσεων του ΟΑΣΑ.

36η Βαθύς καθαρισμός της αμμουδιάς της παραλίας από ειδικά μηχανήματα. Απομάκρυνση όλων των κακόγουστων κατασκευών από το Έδεμ μέχρι τον χώρο εκδηλώσεων στο Μπάτη. Τοποθέτηση από Μάιο μέχρι Οκτώβριο κατασκευής που θα δέχεται δίχτυ σκίασης ή τέντα κατά μήκος της ακτής στα 10-12 μέτρα από την θάλασσα.

37η Μετατόπιση της οδού Δαιδάλου προς το παρκάκι δεξιά. Απομάκρυνση του περιπτέρου και δημιουργία νέας κανονικής διασταύρωσης που λύνει το πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης και ασφάλειας διέλευσης πεζών. Το κομμάτι του πάρκου που "χάνεται" μπορεί να "κερδηθεί" με την μετατροπή του σημερινού σημείου του δρόμου σε χώρο πρασίνου. Μάλιστα τα τετραγωνικά είναι περισσότερα. Η στάση του ΟΑΣΑ καλό είναι να μεταφερθεί στο νέο κομμάτι που θα δημιουργηθεί.


 

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα κυριότερα προβλήματα τεχνικής κυρίως φύσης που απασχολούν το Δήμο Παλαιού Φαλήρου και οι προτεινόμενες λύσεις.  Μπορούν να γίνουν πολλά περισσότερα προς όφελος όλων. Τολμήστε το!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μονές Αττικής

Ραφήνα

Αττική

Ελπίδα

Μονές Πελοποννήσου

Πάρνηθα

Παραλίες Αττικής

ΚΑΣΤΡΑ

Τυχαία Επιλογή από τα καλύτερα Ελληνικά Κάστρα

get this widget