5+1 Αττικοί Προορισμοί

 Φίλοι των εκδρομών κάθε εποχή είναι κατάλληλη για εκδρομές με την ανάλογη προετοιμασία. Η άνοιξη όμως και το καλοκαίρι ακόμα περισσότερο μας προδιαθέτουν για κάτι τέτοιο. Οι περισσότεροι καταφεύγουν σε πολύ τουριστικά σημεία αγνοώντας ή και αδιαφορώντας για πολύ όμορφα σημεία που μπορεί να είναι και λίγη ώρα από το σπίτι τους! Για του κατοίκους της Αθήνας αναφέρομαι...! Παρουσιάζουμε λοιπόν 5+1 προορισμούς στην Αττική που μπορεί να δει ο καθένας εύκολα και οικονομικά. Ξεκινάμε με ένα λιγότερο γνωστό προορισμό στα δυτικά.


 

1ο Πύργος Βασίλισσας  Αμαλίας. Στα δυτικά της πόλης και συγκεκριμένα μέσα στον μεγαλύτερο χώρο αστικού πρασίνου, το Πάρκο Αντώνης Τρίτσης στο Ίλιον, βρίσκεται ο Πύργος της Βασίλισσας Αμαλίας με την τόσο ξεχωριστή ιστορία και την υπέροχη φύση που έγινε σκηνικό σε πολλές τηλεοπτικές σειρές τα τελευταία χρόνια. Η πρόσβαση εύκολη Τολμήστε το!


2ο Βαρνάβας. Στα βόρεια της Αττικής υπάρχουν πολλές μικρές εκπλήξεις άγνωστες στο ευρύ κοινό. Από τις ευκολότερες είναι ο Βαρνάβας με τις πεζοπορικές διαδρομές μέσα στη φύση. Είναι καλή αρχή για αρχάριους. Τολμήστε το!


3ο Βραυρώνα. Στα ανατολικά είτε επιλέγει κανείς την ιδιαίτερη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής που μάλιστα ανήκει και στις περιοχές Natura, είτε την πολύ πλούσια ιστορία η Βραυρώνα είναι από τα ενδιαφέροντα σημεία για εξόρμηση. Τολμήστε το!

4ο Μεσόγεια. Ο προηγούμενος προορισμός μπορεί πολύ εύκολα να συνδυαστεί με τα Μεσόγεια αφού για να φτάσετε σε αυτόν θα τα διασχίσετε. Μικρά βυζαντινά εκκλησάκια, αττική φύση και άλλες εκπλήξεις μπορεί να ανακαλύψει κάποιος αν ξεκολλήσει από το κυνήγι του δρόμου. Προσοχή στο δρόμο. Τολμήστε το!


 

5ο Δάσος Καισαριανής. Από τα πιο ξακουστά σημεία για εξόρμηση είναι το Αισθητικό δάσος Καισαριανής. Η πρόσβαση κάτω από την Κατεχάκη πολύ εύκολη. Πρόταση μας να απαγορευτεί η είσοδος ΙΧ αυτοκινήτων και μηχανών και να φτιαχτεί ένας όμορφος μεγάλος υπαίθριος χώρος στάθμευσης μέχρι το νεκροταφείο με είσοδο 2ευρώ που θα αποτελεί ταυτόχρονα και εισιτήριο για το τουριστικό λεωφορείο ή τρενάκι που θα κάνει τη διαδρομή με ξενάγηση, από την είσοδο του δάσους μέχρι το αναψυκτήριο στην Καλοπούλα με ενδιάμεσες στάσεις και επιστροφή από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου. Τολμήστε τα!!! 


 

+1 Πόρτο Γερμενό. Ο προορισμός που έχει πιο εκδρομικό χαρακτήρα από τους προηγούμενος αφού είναι στα "σύνορα" με τον νομό Βοιωτίας είναι το Πόρτο Γερμενό. Όμορφη διαδρομή, πλούσια ιστορία, ιδιαίτερη παραλία. Τολμήστε το!


 

 


Έρευνα για τις παραλίες

 Φίλοι των εκδρομών είστε και φίλοι των παραλιών. Το καλοκαίρι πλησιάζει και ακολουθεί μια έρευνα για το τι μας αρέσει στις παραλίες και τι όχι. Οι ερωτήσεις λιγοστές, οι απαντήσεις ποικίλες όπως και οι παραλίες και οι απόψεις διαφορετικές. Τολμήστε το!

Έρευνα

 


 



Λίμνες Λευκόλιθου

 Φίλοι των εκδρομών επιστρέφουμε στις εκδρομικές αναρτήσεις και αυτή τη φορά προτείνουμε ένα όμορφο και άγνωστο προορισμό πολύ κοντά στην Αττική. Πρόκειται για ένα σημείο στη Εύβοια λίγα  χιλιόμετρα μακρύτερα από το πολύ γνωστό προσκύνημα του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου στο Προκόπι. Ακολουθείτε το δρόμο για τα βόρεια του νομού και ταξιδεύετε πλάι στο Παρασκευόραμα σε μια διαδρομή που τα πλατάνια εναλλάσσονται με πεύκα. Στα 4 περίπου χιλιόμετρα μετά το  Προκόπι υπάρχει ένα μικρό εκκλησάκι της Κοίμησης της Θεοτόκου στα αριστερά της οδού για βορά. Στα δεξιά υπάρχει ένας χωματόδρομος που διασχίζει το Παρασκευόραμα και συνεχίζει προς το παλαιό λατομείο λευκόλιθου. Το ορυχείο αυτό που από το 1984 δεν λειτουργεί λόγω της πλήρους εκμετάλλευσης του κοιτάσματος στην περιοχή ήταν αυτό που έδινε δουλεία στα γύρω χωριά και στην ελληνική οικονομία έσοδα. Το τοπίο είχε καταστραφεί και έμοιαζε με σεληνιακό τοπίο γεμάτο κρατήρες. Ένας ακόμα λόγος για το κλείσιμο ήταν ότι οι εκσκαφές είχαν φτάσει πια στον υδροφόρο ορίζοντα. Όσα όμως ο άνθρωπός καταστρέφει έρχεται η φύση και τα αναπλάθει με τους δικούς της ρυθμούς. Έτσι δημιουργήθηκαν τρεις λίμνες από τα νερά του υδροφόρου ορίζοντα και τα νερά της βροχής. Το βάθος τους ξεπερνά και τα 70 μέτρα. Πολλοί είναι αυτοί που τις αποκαλούν  αλπικές λίμνες τις Εύβοιας. Η πρόσβαση μπορεί να γίνει μέσω του φαρδύ χωματόδρομου και μετά από περπάτημα 10΄ να ατενίζεται την μεγαλύτερη από τις λίμνες. Πεύκα, πλατάνια και άλλα φυτά έχουν γεμίσει τις πλαγιές του ορυχείου και λίγα έχουν να θυμίζουν ότι κάποτε εδώ γινόταν εξορύξεις. Παρυδάτια πτηνά έκαναν δειλά δειλά την εμφάνισή τους και όλα πλέον δένουν αρμονικά. Αν θέλει κάποιος μπορεί να συνεχίσει και στις άλλες δύο λίμνες μόνο που τα πράγματα δυσκολεύουν. Κατηφορίζοντας για την επαρχιακή οδό μπορείτε να δείτε και τον μεγάλο πλάτανο, υπάρχει και σχετική πινακίδα, που φημολογείται ότι είναι πέραν το 600 ετών. Εναλλακτικά μπορείτε να περπατήσετε πλάι στο ποτάμι και να απολαύσετε ανάλογα την εποχή τα γάργαρα νερά το θρόισμα των φίλων και το κελάηδισμα των πουλιών. Αν με όλα αυτά σας άνοιξε η όρεξη τόσο στο Προκόπι όσο και στην οδό θα μπορέσετε να καλύψετε τις επιθυμίες σας. Καλό να προσκυνήσετε στο ναό του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου που τόσο έχει βοηθήσει όσους με πίστη τον επικαλούνται. Σίγουρα θα βρείτε πολλά περισσότερα πράγματα για να δείτε και να θαυμάσετε. Εδώ αναφέρθηκαν μερικά μόνο από τα πολλά κρυμμένα μυστικά της περιοχής. Τολμήστε το!

Λίμνη Λευκόλιθου



Λίμνη Λευκόλιθου


Παρασκευόρεμα


Ι. Ναός Αγίου Ιωάννου του Ρώσου

Φαληρικό όραμα

 Φίλοι των εκδρομών και όχι μόνο. Το Παλαιό Φάληρο είναι ένας δήμος σε πολύ καλό γεωγραφικό σημείο της Αττικής. Ο πρώτος δήμος με ακτές που επιτρέπεται η κολύμβηση από το κέντρο των Αθηνών και όμορφη ιστορία. Η ρυμοτομία του σε σχέση με άλλες πόλεις της Ελλάδας πολύ καλή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θεωρείτε ένας από τους καλύτερους δήμους της χώρας. Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Θα μπορούσε να είναι ο καλύτερος δήμος αλλά οι δημοτικές αρχές από καταβολής δήμου δεν λειτούργησαν με όραμα. Ιδιαίτερα δε τις τελευταίες δεκαετίες που έχω και ιδία άποψη χάθηκαν ευκαιρίες και προγράμματα που θα απογείωναν το δήμο ( ολυμπιακοί αγώνες, κοινοτικά πλαίσια στήριξης, προγράμματα ΕΕ κα). Το μόνο που απογειώθηκε είναι οι τιμές των ενοικίων και το οικοδομημάτων χωρίς να υπάρχει ανάλογη ανάπτυξη και στα δημόσια και δημοτικά πράγματα. Οι δημότες αρέσκονται σε μικρής και πολύ μικρής εμβέλειας έργα και παρεμβάσεις θεωρώντας ότι μέχρι εκεί μπορεί ο δήμος. Τα προβλήματα όμως παραμένουν, αυξάνονται και προστίθενται νέα κάθε χρονιά που περνά. Στο διαδίκτυο όλα φαίνονται καλά και μόνο προεκλογικά κάποιοι θίγουν τα κακώς κείμενα για να πάρουν ψήφους. Και αν εκλεγούν πάλι δεν κάνουν τίποτα για πολλούς και διαφόρους λόγους που δεν θέλω τώρα να αναλύσω. Η ανάρτηση αυτή δεν έχει τον εκδρομικό χαρακτήρα που έχουν όλες οι άλλες. Δεν είναι προεκλογική αλλά είναι μια ανάρτηση που ευελπιστώ να φέρει συζητήσεις και έργα σε εύλογο χρονικό διάστημα κάνοντας το Παλαιό Φάληρο όντως έναν από τους καλύτερους δήμους. Είναι με λίγα λόγια το όραμά μου για τον τόπο που από μικρός αγαπώ. Δεν περιμένω να συμφωνούν όλοι μαζί μου. Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι οραματιστές με καλύτερες ιδέες. Για μένα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο! Παρακάτω παραθέτω κάποιες από τις ιδέες μου. Μπορεί να τις δείτε και σε προεκλογικά φυλλάδια και εξαγγελίες. Μόνο να γίνει καλύτερος ο τόπος. Διαβάστε με προσοχή και φαντασία!

1η Προώθηση της Γραμμής 7 του μετρό από την Μαρίνα Αλίμου ή Άγιο Κοσμά (λόγω των έργων στο Ελληνικό) που διασχίζει το Παλαιό Φάληρο. ΄Όχι στην επέκταση του μετρό 1 από Καλλιθέα προς ΊΠΣΝ. Δεν εξυπηρετεί το Παλαιό Φάληρο. Η Γραμμή 7 στο σχέδιο διασχίζει όλες τις πυκνοκατοικημένες γειτονιές του Δήμου. Είναι από τα μεγαλύτερα έργα που μπορούν να γίνουν. 


 2η Υπογειοποίηση της Λ Αμφιθέας από Μετσόβου έως Άρεως και ο πάνω χώρος να ενώνει τις τοπικές οδούς με πεζόδρομο, ποδηλατόδρομο και χώρους πρασίνου. Θα μειωθεί η κίνηση στην Λ Αμφιθέας σε μεγάλο ποσοστό και θα ενωθούν οι γειτονιές του Φαλήρου.

Με πράσινο χρώμα το υπόγειο τμήμα. Όλες οι κάθετες οδοί επικοινωνούν κανονικά.

3η Κατασκευή οδικής γέφυρας στο ρέμα Πικροδάφνης από την Δαιδάλου-Αρματολών προς Φλέμινγκ μέσω Ηλιαχτίδας (Αγ. Δημήτριος) . Ανάπτυξη δύο αποκομμένων συνοικιών του δήμου και μείωση του φόρτου κίνησης της Λ Αμφιθέας


 Η πρόταση 1 είναι λίγο οικονομικότερη, Η πρόταση 2 είναι η καταλληλότερη οδικά. Η γέφυρα μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς μεσόβαθρα. Το γεφυράκι αφού κατασκευαστεί η γέφυρα καλό είναι να κατεδαφιστεί για να υπάρχει απρόσκοπτη η ροή του νερού. 

4η Κατασκευή κόμβου στην συμβολή των οδών Αγίας Βαρβάρας και Αμφιθέας. Κατάργηση της μόνης αριστερής στροφής της Αμφιθέας και ταχύτερη εξυπηρέτηση προς όλες τις κατευθύνσεις και ασφαλέστερη διέλευση πεζών.

5η Η οδός Πικροδάφνης να γίνει μόνο άνοδος από παραλιακή προς Αμφιθέας με πεζοδρόμιο στην πλευρά του ρέματος και διαγραμμισμένες θέσεις στην δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης ώστε να μην ενοχλούνται οι είσοδοι των πολυκατοικιών και ένωσή της με τον προαναφερθέντα κόμβο. Σε συνεργασία με τον Άλιμο η οδός Έλλης μόνο κάθοδος από Αμφιθέας προς παραλιακή. 

6η Δημιουργία παραλιακού πεζόδρομου με την μέθοδο του εξώστη από το Φλοίσβο μέχρι το Έδεμ και το ρέμα Πικροδάφνης. Έτσι δημιουργείτε χώρος για περπάτημα και μπορεί να δημιουργηθεί και ο ποδηλατοδρόμος παράλληλα με το τραμ. Σαν όριο μεταξύ του πεζόδρομου και του ποδηλατοδρόμου μπορούν να τοποθετηθούν παγκάκια ανά διαστήματα.

7η Δημιουργία δύο προβλητών περιπάτου εντός της θάλασσας 100-150μ με κιόσκι στο τέλος. Η μία θα ξεκινά από το στρογγυλό κτήριο φλοίσβος που θα ανακαινισθεί και η άλλη από τον υπαίθριο χώρο εκδηλώσεων. 

 

 

8η Σε συνεργασία με το λιμενικό ταμείο και την περιφέρεια, δημιουργία τεχνητού υφάλου σε απόσταση περίπου 200 μέτρα από την ακτή που θα μειώνει την ένταση του κυματισμού που φτάνει στην παραλιακή τις μέρες που έχει ισχυρούς νότιους ανέμους. Ταυτόχρονα δημιουργείται νέος βιότοπος για την ιχθυοπανίδα.  

9η Στη θέση που βρίσκεται σήμερα το γήπεδο Σωτήρης Αγγελόπουλος κατασκευάζεται ένα κανονικών διαστάσεων στάδιο στίβου. Απομακρύνονται όλα τα παραπήγματα που δυσφημούν το Φάληρο. Οι εξέδρες παραμένουν. Η οδός Ιωάννου Φιξ ενοποιείτε με το νέο στάδιο και το πάρκο Αγίου Γεωργίου. Η ίδια οδός ενώνετε με την Μωραϊτίνη και την Εθνάρχου Μακαρίου μεταξύ του νέου σταδίου στίβου και του κλειστού ταεκβοντό. Δημιουργία θέσεων στάθμευσης εκατέρωθεν της νέας οδού.

10η Στη Θέση του σημερινού ΔΑΚ κατασκευάζονται 1γήπεδο ποδοσφαίρου κανονικών διαστάσεων και δύο μικρότερα βοηθητικά.



11η Διαγραμμισμένες έτοιμες θέσεις στάθμευσης στην αριστερή πλευρά της οδού με ταυτόχρονη μείωση του πεζοδρομίου κατά 0,50-1μέτρο και αντίστοιχη αύξηση του πεζοδρομίου από την δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης της οδού με αποτρεπτικά παρκαρίσματος. Μπορεί οι θέσεις να είναι ακόμα και κάθετες όπου το επιτρέπει το συνολικό πλάτος της οδού ώστε να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης. Πιλοτικά μπορεί να γίνει στις οδούς Κρόνου, Νηρέως, Άτλαντος, Εσπέρου, Αιόλου


12η Νησίδες περιπάτου. Η οδός Εθελοντών οφείλει να εκμεταλλευτεί την τεράστια νησίδα και να γίνει νησίδα περιπάτου με κυπαρίσσια εκατέρωθεν. Διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης στην πλευρά της νησίδας ώστε να μην ενοχλούνται οι είσοδοι των πολυκατοικιών. Η ίδια νησίδα περιπάτου με τα κυπαρίσσια μπορεί να εφαρμοστεί και στην οδό Πυθαγόρα μέχρι την οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού αλλά και στο κομμάτι από την Αισχύλου μέχρι την Δαιδάλου.

13η Στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου από Αχιλλέως μέχρι Τερψιθέας δημιουργία νησίδας περιπάτου και  παρκαρίσματος στο κέντρο της οδού που δημιουργεί δύο ασφαλείς κατευθύνσεις με πεζοδρόμια κοντά στα καταστήματα. Κόμβος με την οδό Οδυσσέως.

14η Στην υπόγεια διάβαση πεζών της οδού Ελληνίδων και Συγγρού, καλλιτεχνικό ανοικτό διάφανο στέγαστρο και από τις δύο πλευρές. Φωτισμός και σηματοδότηση των εισόδων της υπόγειας διάβασης και καλός φωτισμός της διαδρομής. Διάνοιξη φεγγίτη για φυσικό φωτισμό της υπόγειας διάβασης στο ύψος της νησίδας της λεωφόρου Συγγρού. Τοποθέτηση γιγάντιων φωτογραφιών στους τοίχους με την ιστορία της περιοχής ή δημιουργία εντύπωσης πλανητικού ταξιδιού σε συνεργασία με το Ευγενίδειο. Αναμόρφωση του πλακόστρωτου που έχει γίνει αυτοσχέδιος χώρο στάθμευσης, σε χώρο αποβίβασης επισκεπτών από λεωφορεία  και σύνδεση της με την οδό Αεροπόρων. Αντιολισθητική ράμπα. Αναμόρφωση του πεζοδρομίου που χωρίζει την λεωφόρο Συγγρού με τον παράδρομο και φτάνει μέχρι την Ζησιμοπούλου με προστατευτικό κάγκελο προς την λεωφόρο.

15η Η Δημοσθένους γίνεται μονόδρομος και αποτελεί την είσοδο για το Π. Φάληρο από Συγγρού.  Η οδός Ζησιμοπούλου από τη οδό Πεντέλης γίνεται μόνο έξοδος προς την Συγγρού. Είσοδος προς το Φάληρο η οδός Δημοσθένους που μονοδρομείτε. Η οδός Πεντέλης από την Λ Αμφιθέας μέχρι την Ζησιμοπούλου χρειάζεται ανάπλαση των πεζοδρομίων και δημιουργία θέσεων στάθμευσης.

16η Μονοδρόμηση της Ιωάννου Φιξ- Ζησιμοπούλου προς Καλυψούς Αμφιθέας. Η Ορφέως γίνεται έξοδος προς την παραλιακή.

 17η Δημιουργία νησίδας 70cm και διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της οδού Αγίων Αναργύρων και παράλληλη ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού. Έτσι δημιουργούνται περισσότερες και ασφαλέστερες θέσεις στάθμευσης και ασφαλέστερη διέλευση των πεζών. 

18η Πεζοδρόμηση της Γράμμου μπροστά στην Αγία Κυριακή και ένωση της οδού Αγίας Κυριακής με την Κων/νου Παλαιολόγου και την Αμφιθέας. 

19η Στην οδό Πέτρου και Παύλου δημιουργία διπλής συστοιχίας με κυπαρίσσια ανά 4μ και διάδρομος ανάμεσα στα κυπαρίσσια με διατήρηση των φωτιστικών και παγκάκια με πλάτη προς την μάντρα του κοιμητηρίου.

20η. Στην οδό Πυθαγόρα λόγω της καθίζησης του αγωγού ομβρίων τα νερά της βροχής συγκεντρώνονται στο κέντρο του οδοστρώματος. Δημιουργία επιφανειακού αγωγού με σχάρες από την οδό Φιλοστράτους μέχρι την οδό Δαιδάλου δίπλα ακριβώς στη νησίδα. Δημιουργία κυκλικού κόμβου στις οδούς Πυθαγόρα και Φιλοστράτους. Για λόγους ασφαλείας καλό είναι να αλλάξει κατεύθυνση η οδός Φιλοστράτους.

21η Στην οδό Πικροδάφνης μέχρι την οδό Τερψιθέας ανάπλαση των πεζοδρομίων και στις δύο πλευρές του δρόμου και δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην δεξιά πλευρά της οδού παράλληλα με το ρέμα. Απαγόρευση στάθμευσης στην αριστερή πλευρά του οδοστρώματος. Δημιουργούνται έτσι περισσότερες θέσεις και ευκολότερη και ασφαλέστερη έξοδο των οχημάτων και των πεζών προς την οδό Πικροδάφνης. Πρόβλεψη για ταχεία αποστράγγιση σε περίπτωση βροχής. 

22η Ένωση της οδού Πικροδάφνης με την οδό Σωκράτους και Ικτίνου με καλαίσθητο δρόμο θέσεις στάθμευσης και παραρεμάτιο πεζοδρόμιο.

23η  Δημιουργία του 4ου Νηπιαγωγείου στο οικόπεδο της Οδού Λεωνίδου. Και λυκείου σε ένα από τα δύο μεγάλα οικόπεδα επί της Αγίας Βαρβάρας.

24η Τοποθέτηση γλυπτών έργων τέχνης σε όλα τα πάρκα και χώρους πρασίνου. Ακόμα και σε μικρά τρίγωνα του σχεδίου πόλης ή στους νέους κόμβους. Ομορφαίνουν καλλωπίζουν και δίνουν αέρα πολιτισμού στην περιοχή.

25η Δημιουργία δοκιμαστικού στην αρχή δικτύου ποδηλατοδρόμων.

26η Προσβάσιμα και προσπελάσιμα πεζοδρόμια με ράμπες ΑΜΕΑ καλόγουστες πλάκες, επαρκή φωτισμό.

27η Επανατοποθέτηση κάδων απορριμάτων σε σημεία που δεν ενοχλούν την ορατότητα των οδηγών και την πρόσβαση των πεζών. Καλό είναι οι κάδοι να μπορούν να ανοίγουν από την μέσα πλευρά του πεζοδρομίου χωρίς ο κάτοικος να κατεβαίνει στο δρόμο για να ανοίξει τον κάδο. Μεγαλύτερη χρήση των βυθιζόμενων κάδων με γνώμονα τα ως άνω χαρακτηριστικά. 

28η Ασφαλείς διαδρομές προς τα σχολεία με σηματοδοτημένα πεζοδρόμια και διαβάσεις.

29η Αλλαγή κατεύθυνσης σε αρκετές οδούς με γνώμονα την ασφάλεια πεζών και οχημάτων. 

30η Σε συνεργασία με την περιφέρεια ανάδειξη και προστασία του ρέματος της πικροδάφνης και φύτευση υδρόφιλων δέντρων (πλατάνια, ιτιές, όστριες, φράξοι). 

31η Ο πυθμένας της γέφυρας της οδού Κουντουριώτη έχει καταστραφεί. Μπορεί να γίνει επισκευή με την μέθοδο των βαθμίδων. Παράλληλα να αξιοποιηθούν τα  οικόπεδα εκατέρωθεν της γέφυρας. Ο χώρος που είναι το κατεστραμμένο γήπεδο μπάσκετ μπορεί να γίνει ένας όμορφος κήπος ανοικτός με παρατηρητήριο πτηνών και παράλληλα χώρος ενημέρωσης για το ρέμα Πικροδάφνης

32η Στο 7ο Δημοτικό σχολείο το γήπεδο μπάσκετ μπορεί να γίνει κλειστό με τη μέθοδο του μπαλονιού και έτσι ο δήμος να αποκτήσει ένα ακόμα κλειστό γυμναστήριο.

33η Κατασκευή υπόγειου αμαξοστασίου για τα οχήματα του δήμου είτε στο οικόπεδο που περικλείετε από τις οδούς Κοραή, Πέτρου και Παύλου,  Σωκράτους είτε στο οικόπεδο της οδού Εθνάρχου Μακαρίου και η ταράτσα του αμαξοστασίου να γίνει πράσινη και προσβάσιμη στο κοινό.

34η Κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Ακριτών - Τηλεμάχου - Αργείων. Η οδός Αργείων από την οδό Ναζλίου μέχρι το νέο κόμβο μπορεί να γίνει όπως το προαναφερθέν σχέδιο λόγω μεγάλου πλάτους της οδού.

35η Η οδός Ναυσικάς γίνεται μονόδρομος από την Πλατεία Ντάβαρη με κατεύθυνση προς την Γοργοποτάμου. Τα οχήματα που έρχονται από την Ναυσικάς προς την Πλατεία Ντάβαρη κατευθύνονται δεξιά προς Ανδρομάχης και αριστερά προς Δημοκρατίας. Ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού και διαγραμμισμένες θέσεις στη αριστερή πλευρά του οδοστρώματος. Μετατόπιση των στάσεων του ΟΑΣΑ.

36η Βαθύς καθαρισμός της αμμουδιάς της παραλίας από ειδικά μηχανήματα. Απομάκρυνση όλων των κακόγουστων κατασκευών από το Έδεμ μέχρι τον χώρο εκδηλώσεων στο Μπάτη. Τοποθέτηση από Μάιο μέχρι Οκτώβριο κατασκευής που θα δέχεται δίχτυ σκίασης ή τέντα κατά μήκος της ακτής στα 10-12 μέτρα από την θάλασσα.

37η Μετατόπιση της οδού Δαιδάλου προς το παρκάκι δεξιά. Απομάκρυνση του περιπτέρου και δημιουργία νέας κανονικής διασταύρωσης που λύνει το πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης και ασφάλειας διέλευσης πεζών. Το κομμάτι του πάρκου που "χάνεται" μπορεί να "κερδηθεί" με την μετατροπή του σημερινού σημείου του δρόμου σε χώρο πρασίνου. Μάλιστα τα τετραγωνικά είναι περισσότερα. Η στάση του ΟΑΣΑ καλό είναι να μεταφερθεί στο νέο κομμάτι που θα δημιουργηθεί.


 

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα κυριότερα προβλήματα τεχνικής κυρίως φύσης που απασχολούν το Δήμο Παλαιού Φαλήρου και οι προτεινόμενες λύσεις.  Μπορούν να γίνουν πολλά περισσότερα προς όφελος όλων. Τολμήστε το!




Καταρράκτης Πέτρας

 Φίλοι των εκδρομών όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει μέσα από αυτό το ιστολόγιο, υπάρχουν όμορφα σημεία της Ελλάδας με πολύ μικρή προβολή. Αυτό βεβαίως δεν είναι απαραιτήτως κακό. Από τη στιγμή όμως που στην ευρύτερη περιοχή λόγω της μορφολογίας δεν υπάρχει κάτι ανάλογο καλό είναι να αναφερθεί και να γίνει γνωστό. Μιλάμε για τον καταρράκτη της Πέτρας Βοιωτίας. Η εν λόγω περιοχή της Θήβας και του Αλιάρτου είναι κατά βάση πεδινές περιοχές. έτσι είναι δύσκολο να σκεφθεί κανείς ότι σε μια τέτοια περιοχή θα υπάρχει ένας καταρράκτης. Το σημείο αυτό βέβαια δεν είναι στον κάμπο αλλά προσεγγίζεται εύκολα από τον επαρχιακό δρόμο Αλιάρτου - Λιβαδειάς. Στο χωριό Πέτρα ακολουθείτε τις πινακίδες για το χωριό που δεν είναι πεδινό αλλά ημιορεινό με θέα στον κάμπο. Ο δρόμο σε κάποια σημεία είναι στενός αλλά εύκολα προσπελάσιμος. Λίγο έξω από το χωριό υπάρχει ένδειξη για τους καταρράκτες και ο δρόμος γίνεται χωμάτινος. Το πλάτος του είναι αρκετά φαρδύ. Υπάρχουν μάλιστα και δύο σημεία για αναστροφή λεωφορείου. Καλό είναι να μην παρκάρει κανείς εκεί. Ακολουθείστε το στενό μονοπάτι κατηφορίστε προς τη ρεματιά με τα πλατάνια και σε λίγα μέτρα ξεπροβάλει ο πανύψηλος καταρράκτης. Πολλοί είναι αυτοί που τους αναφέρουν στον πληθυντικό γιατί φαίνεται ότι ο καταρράκτης κόβεται σε δύο ή και τρία κομμάτια. Το θέαμα του νερού, που ανάλογα την εποχή ποικίλει, να πέφτει από ύψος μεγαλύτερο των 50 μέτρων εντυπωσιάζει τον επισκέπτη. Αφεθείτε στους ήχους του νερού, και των πουλιών, μελετήστε, θαυμάστε, περιηγηθείτε γύρω από τις λιμνούλες που δημιουργεί το νερό και πλάστε με την φαντασία σας ιστορίες του νερού. Χαρείτε τη φύση και απολαύστε τη  σκιά από τα πλατάνια. Αν έχετε φέρει μαζί σας κάτι φαγώσιμο μπορείτε να το γευθείτε στα λιγοστά τραπέζια πικ-νικ που υπάρχουν μέσα στη ρεματιά. Πάνω απ' όλα σεβαστείτε το χώρο και αφήστε τον καθαρό. Αν πάλι η βόλτα αυτή σας άνοιξε την όρεξη τόσο στην Πέτρα όσο και στον Αλίαρτο μπορείτε να βρείτε όμορφα εδέσματα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην εν λόγω περιοχή της Πέτρας έγινε η τελευταία μάχη της Ελληνικής επανάστασης στις 12 Σεπτεμβρίου του 1829 με αρχηγό των Ελλήνων τον Δημήτριο Υψηλάντη εναντίων του Ασλάν Μπέη που παρά την υπεροχή των Τούρκων σε αριθμό αναγκάστηκαν σε συνθηκολόγηση και αποχώρηση από την Ανατολική Στερεά. Σημαντικότατη ήταν η προσφορά του τοπικού οπλαρχηγού Γεωργίου Σκουρτανιώτη που απέκρουσε τις πρώτες επιθέσεις. Σύμφωνα με τον Δ. Υψηλάντη οι απώλειες των Ελληνικών δυνάμεων ήταν 3 νεκροί και 12 τραυματίες. Σε αυτή λοιπόν την περιοχή με την πλούσια ιστορία και την όμορφη φύση αξίζει κανείς να είναι επισκέπτης. Η πρόταση έγινε. Τολμήστε το!









 


ΚΑΣΤΡΑ

Τυχαία Επιλογή από τα καλύτερα Ελληνικά Κάστρα

get this widget